středa 11. ledna 2017

Cesta na Erasmus a den 1.

Konečně jsem našla chvilku a tak usedám k počítači a jdu sepsat hlášení o všem, co se stalo od mého nástupu na letadlo až do dnešního večera.

Nejprve několik zajímavostí:
  • 1 SEK = 3 Kč
  • Každých 5 minut si děkuju, že jsem si sem přecijen koupila ty Timberlandy. Stály mě sice šílené 3790 Kč, ale po tom, co dnes nasněžilo 5 cm sněhu a pak na to celý večer pršelo, jsem ráda, že se tou sračkou brodím v nepromokavých botách a ještě k tomu je mi teplo (což jsem nezažila nikdy :O )
  • chleba tady stojí 100 Kč
  • Zatímco jsme dnes ve třídě všichni seděli v bundách a se šálami kolem hlav, místní učitelky měly halenky s véčkovým výstřihem. 
  • S hrůzou sleduju i švédské kolegy, kteří chodí v teniskách s holými kotníky.
Na letiště mě doprovodili naši a pak mě tam, k mému obřímu překvapení a opět slzám, přepadli moji milí kamarádi a aby mi nebylo smutno, věnovali mi i malý vtipný dáreček, abych se lépe zabydlela <3

 

Co se cesty týče, letěla jsem z Prahy do Helsinek (Finsko), tam jsem akorát vystoupila a hned nastoupila zpět do letadla do Kodaně (Dánsko), kde jsem pobrala své dva 23 kg kufry, batoh a kabelu a s pomocí univerzitních koordinátorů, kteří vyčerpaným studentům rozdávali jablka, čokoládové tyčinky a pomáhali nám obstarat jízdenky jsem se vydala na vlak do Lundu (Švédsko). U vstupu mě čekala pasová kontrola a pak už asi 45 minut jízdy na nádraží v Lundu, kde na nás opět čekali koordinátoři v univerzitních tričkách. Pomohli nám naložit kufry do minivanu a pak nás odvezli do střediska, kde probíhalo vítání přijíždějících.
V téhle budově jsem se setkala s jedinou další studentkou z Karlovky a Česka vůbec, vyzvedla si klíče od bytu, uvítací balíček obsahující mapy, informační brožurky, kontakty, rozvrhy a také 6 nudlových polévek, hrst Snickersek a bonbóny :D Dobře tomu tak, protože do začátku se hodí všechno.
Následně jsme se všichni odebrali do centra designu ve vedlejší budově, kde nás čekalo malé občerstvení a možnost seznámit se s dalšími vyjukanými kolegy. Ještě jsem se musela spojit se svou studijní mentorkou, která mi k mému obřímu štěstí poskytla polštář, peřinu, 2 ručníky a povlečení za neuvěřitelných 140 SEK (přičemž ostatní studenti si museli opatřit ikeácké za více než 500 SEK). Měla jsem tedy i pod čím spát a zbývalo už jen dostat se do místa bydliště. Na odvoz jsme museli čekat a protože bydlím 3,5 km od centra, přišla jsem na řadu asi až kolem deváté večer. Dobří lidé z koordinačního týmu nám posledním čekajícím věnovali, co jim zbylo k jídlu (rýže, salát, houska, máslo) a posléze nás rozvezli do našich bydlišť. Musím říct, že se o nás postarali naprosto dokonale a na 100%, přestože to dělali ve svém volném čase, zadarmo, na letišti, na nádraží, v zimě a ve zkouškovém období.

Bydlím si asi 45 minut chůzí od centra Lundu, což v tomhle ročním období není úplně příjemné, ale kolo to časem spraví. Byt mám sama pro sebe s téměř kompletním vybavením a dům sdílím s dalšími výměnnými studenty. Víc asi netřeba dodávat, vizte fotky.

       

Dnešní 1. den tady byl ve znamení zařizování a dobrodružství. Ráno jsem za pomoci Google Maps doklopýtala do kampusu o rozloze.. ano, je to celé město, a absolvovala informační schůzku. Pak následovala fika (povinná pauza na kávu, přes kterou nejede vlak) a luxusní plněné bagely, nutno podotknout, že až doposud (11.1. 22:34) jsem si nebyla nucena obstarat jediné jídlo nebo pití, tak dobře se o nás postarali! Později jsme s kolegyněmi zařizovaly studentské karty, simky, karty na dopravu a na závěr dne se vydaly na další z uvítacích akcí, tentokrát akademické přijetí v hlavní budově (rozumějte paláci) univerzity. Tam nám zazpíval Lundský mužský sbor, zahrál pochodový orchestr a já už se pak rozhodla, že je čas jít na kolej a připravit se na další den.
Ještě dodám, že jsem podnikla první nákup. Stál mě 103 SEK a tady můžete vidět, co jsem zvládla pořídit. Většina je samozřejmě alá Albert Quality, ale když se snažíte neskončit na mizině hned druhý den, víte, co musíte dělat. 


Povečeřela jsem houbové těstoviny z pytlíku od Vitany (feels like home) a půjdu spát, zítřek bude zase nabitý.
Zdravím všechny milé lidi doma v Česku a brzy dám zase vědět. Děkuju za podporu a milé zprávy <3

5 komentářů:

  1. Yay! Uz se tesim na vsechny informace ze Svedska! :) uzivej!

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko moje milovaná, udělala jsi mi radost.
    Zvládla jsi to všechno skvěle, na to, že jsi neměla sebou nosiče zavazadel :)

    Takže nástup do Švédska vypadal hodně dobře a to mě těší. Jestli dojde k tomu, že švédští studenti pojedou na oplátku do Prahy, upeču jim pekáč českých buchet :)

    Bydlení se mi moc líbí, v souladu s jeho cenou. A ten toaleťák :) chtělo to alespoň 1 ruličku na přivítanou :)
    Doufám, že celý studijní pobyt bude OK a budu se těšit na každou zprávu od tebe, pokud bude na ni čas.

    Musím dodat, že máš moc prima kamarády , tu na snímku vlevo :) " jsem už někde viděla :)

    Tvoje babička, která na tebe pořád myslí a v duchu tam bude s tebou.

    OdpovědětVymazat
  3. https://www.google.cz/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.drodd.com%2Fimages11%2Fmeme-faces37.png&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.drodd.com%2Fhtml4%2Fmeme-faces.html&docid=46bNrmC2xneJyM&tbnid=_9M202r9Fgy08M%3A&vet=1&w=208&h=221&bih=672&biw=1024&q=meme%20faces&ved=0ahUKEwis08-TuL3RAhXLJSwKHWF_BpIQMwgtKA0wDQ&iact=mrc&uact=8

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Ali,
    díky za odkaz. Jsem ráda, že jsi to vše zvládla. Jsme na tebe doma pyšný, nikdo z nás není tak statečný jako ty :-).
    Držíme pěsti, posíláme spoustu pozitivních myšlenek (jsem chtěla napsat, že posíláme spoustu pus, ale aby to nebylo trapný :-):-):-) ).
    Ahoj Katka
    P.S.: Bejvák je parádní....

    OdpovědětVymazat
  5. Na chleba se tam bude těžko vydělávat. Jeho cena mě dost překvapila. A jak chutná? A je tam naopak něco extrémně levné oproti u nás?

    OdpovědětVymazat